Monday, November 26, 2007

Smooches

It has been cold and rainy all weekend ~ sooo thankful for the rain! On days like this, the mind turns to visions of comfort foods...something warm and soothing.

Hmmm, chili sounds good.....and I made Penny's cornbread recipe to go with it.

Dinner was delicious, but it needed something.....what could it be.....Oh, yes! I know....Smooches!

"Hey, little helper, wanna help me make cookies?" "SURE, MOM!"


Chocolate-Hazelnut Smooches~Recipe from Giada on Everyday Italian.


Gather Ingredients


Mix the dry together


Cream Butter and Sugars



Turn it into dough~my little helper needed a sample:)


Roll in Colored Sugar


Put'em in a pan~well, really,
a cookie sheet




Unwrap the Kisses....wait a minute, I know there were more in this bowl....little helper, do you know anything about this? "HeHeHe...."




8 minutes later....Give'em a smooch

FINALLY.....Down the hatch!


Here you go, this one is for you~Enjoy!


BTW~ Please check out the Seasons Greetings audio on the side bar~my little helper and I made it just for you:)


20 comments:

Nunnie's Attic said...

Rhonda!!
I love your greeting and hearing your voices!

Your cookies look good enough to eat right through the monitor. I'll be over later today for some.

What a nice thought, popping over to your place for an afternoon...

Love,
Julie

Kathleen Grace said...

Mmm...love your music and the chili and cornbread look fabulous. Love to try those cookies too! SOunds like you had a great cozy time last night:>)

bj said...

What an absolute lovely posting..the music, the chili, cornbread and those cookies look to die for! I just know your home is just as warm and friendly as your blog....I feel an award coming on!! :)
bj

bj said...

YEP....I was right...Please stop by my place and pick up your new award!
hugs, bj

Karen H. said...

Good Morning Rhonda,
Congratulations on your "A BLOG WITH A HEART AWARD". By looking and reading your blog, I can see why BJ gave it to you. I am coming by way of BJ of Sweet Nothings. That Chilli, Cornbread, and cookies looks so yummalicious. Makes me want to grab thru my monitor and grab it. LOL. I love to watch Giada also. Have you seen her "Weekend Getaway" on Friday nights? I love watching that too. It was nice to meet you. You can visit my blog. It is called Karen's Korner. I am still fairly new to blogging and still have lots to learn. Take care my friend and again Congratulations on your Award. May God Bless You and Yours.

Hugs,
Karen H.

Dena ~ swaddlecottage said...

Hi Rhonda,


Boy that cookie looks nummy :) Chili and cornbread sounds like a great idea for dinner...I may have to do that because if I eat any more turkey I am going to scream!

Hugs,
Dena

Mary said...

Oh, Rhonda, I'm trying soooo hard not to break my diet! But this looks delish, so maybe just a bite...or two!
xoxo,
Mary

Back Through Time said...

Gosh everyone seems to making something good today! Your cookies look super yummy!! Wish I could grab one up to go with my coffee:-)
Michelle

Rose/CountryLife said...

Just found your blog. I love it. The cookies look delicious.

Cottage Contessa said...

OOOooohhhhhh yeah, I'm so gonna make those cookies tomorrow! My hips will never forgive me, but that's their problem! lol Congratulations on your award from BJ. She's a real sweetheart!
Amanda (aka Cottage Contessa)

Cecily R said...

My cookies NEVER come out looking that perfect. Not ever. Those are stunning. And they look really really yummy.

If you ever want a chili recipe that is so easy its scary and so good it's embarrassing how little you did to make it, let me know. :)

Jackie said...

Oh those cookies look so scrumptious. Thank you so much for posting the recipe.

Congratulations on your award.

Linda said...

These cookies look so yummy! Thank you for the recipe.
I'm getting in the baking mood and these would be fun to make. Linda

Counting Your Blessings said...

You have the sweetest southern accent I've ever, ever heard! It's really cool to hear the voice of someone that I feel like I know. I wanna figure out how to do that =) Blessings... Polly (p.s. the cookies look pretty scrumptious too)

Brenda said...

I was wanting chilli and cornbread since I saw Penny's,but my son came in and wanted me to teach him to make bisq. so we had them with white gravey. Now I sign on and see yours and it looks yummy. I have to have some! The cookie looks awsome...enjoy that helper they grow up fast.

BellaColle said...

Yay!
what a sweet Holiday wish!
Dinner looks scrumptious..and the cookies, well that goes with out saying...I absolutely sooo love anything chocolate! Your 'little helper' is precious.
hugs

Meggie said...

Baking is so much more fun when you have a helper. Is your big boy available for hire? The cookies look yummy...I'm so jealous! Love the seasons greetings and hearing your voice...did I detect a bit of a southern accent?

BittersweetPunkin said...

Rhonda!!! I think I gained 5 pounds over the weekend!!!!!

Penny @ Lavender Hill Studio said...

How did I miss so many posts!! I visit you every day! Well, I guess I missed a couple! Glad you were able to make the corn bread! Those "smooches" look yummy! I love Giada's cooking!
Penny

Maggie R said...

OH MY!!! Those cookies look so good...Excuse me while I go get a tissue ...I'm drooling all over my sweater!!!!!!!!!!!!!!!LOL
You Blogging gals make me crazy with all your yummy baking. I am diabetic and have had to stop eating that kind of thing a few years ago...I have taken to fruit as my salvation and enjoy that BUT(between you and me I do have a taste of some of my faves from time to time) and with the holiday coming I do bake a little bit for company and the grandkids like to take some back to college with them...Someone gave me a recipe for rolo cookies, I should look that one up to share....
Anyway thanks for having me. I enjoyed my visit
((((hugs))))
Maggie in Canada........land of ice and snow.UGH!!!